همسایه های دیوار به دیوار

معنا داری با محصولات ویدیویی داشته و بخش قابل ملاحظه ای از بازی ها بر حاملی مشابه فیلم یعنی لوح فشرده دیجیتال تکثیر و عرضه می شوند، توجیهات ارائه شده مقبول افتاد و چون گذشته اداره کل ستادی واحدی، همزمان نظارت بر این دو رسانه را عهده دار شد. البته تا پیش از این پسوند سمعی و بصری در عنوان معاونت سینمایی، محملی بود که در اغلب مقررات ناظر بر فعالیت های مرتبط با این معاونت ، از سایر قالب ها و تکنیک ها و تکنولوژی هایی که می توانست در تولید و تکثیر محصولات دیداری و شنیداری به خدمت گرفته شود، ذکری به میان آید. به عبارت دیگر در آیین نامه ها پس از اشاره به فرمت یا تکنیک های رایج روز، با تمهید نگارشی سه نقطه (...) دست مجریان برای ساماندهی و نظارت بر اشکال نوین گونه های محتوایی که در آینده رواج می یافت (اعم از آنالوگ یا دیجیتال) باز گذاشته می شد.

اینک چند روزی است ، تهیه پیش نویس دستور العمل های خاص مقوله بازی به ماخذ مواد دو، جهار و هفت آیین نامه مزبور، توسط تیمی مشترک از کارشناسان اداری و متخصصان بازی که دعوت بنده را پذیرفته اند، در حال تهیه و نگارش است. از دست اندرکاران بازی های رایانه ای که همواره بازدیدکننده این وبلاگ بوده و با ارائه نظراتشان یاریگر من بوده اند، می خواهم در صورت تمایل ملاحظات و پیشنهادات خود را در این رابطه به هر شکل ممکن ابراز نمایند.

srforoutan@yahoo.com

/ 11 نظر / 9 بازدید
نمایش نظرات قبلی
بابک کرباسی

سلام آقای فروتن خسته نباشید ، دست مریزاد.... من کارشناس نیستم که نظر بدم یا پیشنهاد راه گشایی داشته باشم، فقط بعنوان یک عضو از این خانواده ، از مسئولین (به خصوص جنابعالی ) تشکر میکنم . به امید دیدارهای آتی من و همکارانم با شما .

کارشناس

با سلام و احترام،بازیهای ویدئویی و رایانه ای خود یک صنعت بزرگ محسوب می شود،که شاخه های فراوانی را زیر پوشش خود درآورده است.این شاخه ها هر کدام به طور مجزا حاوی علمی از علوم روز را شامل می شوند.باید بدانید که رسانه های دیجیتال بخشی از این علوم و ابزار بکار رفته در ساخت یک بازی ویدئویی و رایانه ای به حساب می آید،فقط و فقط بخشی نه همه چیز.رسانه های دیجیتال بیشتر به ابزار کاربردی نوینی اتلاق می شوند که کار و روند ساخت را تسریع می بخشند . ادامه در کامنت بعدی

کارشناس

در ساخت یک بازی ویدئویی مهمترین ابعادی که در سطح دنیا مد نظر قرار می گیرند،ابعادی مانند امورسمعی و بصری می باشد ، با بررسی مراحل ساخت یک بازی از همان شروع مراحل اولیه کار تا پایان مشاهده می شود که از چه ابزار گوناگونی بهره برده می شود و چه مراحلی طی می شود تا یک بازی ساختش به سرانجام برسد .اگر این مجموعه بزرگ را خوب کارشناسی کنیم خواهیم دید که آنچه مهم و مدیریت مجموعه خوانده می شود اموری مانند(داستان و بازی نامه،محتوی و موضوع،صداوتصویرو...)می باشند که با کمی تلفیق با رسانه های نوین و دیجیتال کار را به سرانجام می رسانند .امیدواریم که مدیران بخش نمایش خانگی که سالیان دراز را درکسب تجربه در امور سمعی و بصری صرف نموده اند بتوانند چرخهای این صنعت بزرگ را همانند سینما و سایر بخشهای نمایش خانگی مدیریت و هدایت نمایند تا در آینده ای نه چندان دور به افتخارات بزرگی دست یابیم .

اکبرلو

ممنون از یادداشت تان.متاسفانه در زمینه دنیای بازی های رایانه ای کارهای نظری و سیاست گذاری انجام نمی شود .ما آن را جدی نگرفته ایم.گویا لازم است مدیران و سیاستگذاران کمی درجریان آمار مخاطب و نیز گردش مالی بازار غیر رسمی آن قرار بگیریند.

موسسه تولید بازیهای رایانه ای

سلام پیشنهادی دارم در سایت فارابی امار فروش روزانه و کلی فیلم ها منعکس می شود آیا می شود در مورد بازی ها هم این کار را انجام داد؟ پیشنهاد دوم ایا می توان مانند قانونی که در مورد ویدئورسانه ها مبنی بر خریداری رایت یک فیلم ایرانی به ازای چند فیلم خارجی هست در مورد بازی هم اعمال شود؟ یعنی ناشران به ازای انتشار چند بازی خارجی مجبور به خرید رایت یک بازی ایرانی باشند

پیشنهاد ( هم خدا راضی هم بنده خدا)

با تشکر از مدیر کل محترم از این همه تلاش مستمر در رسمیت بخشیدن به موسسات بازیهای رایانه ای.پیشنهادات،بودجه ای که شرکتهای تولید و تکثیر بابت خرید هولوگرامها پرداخت می کنند را می توان به صورت مستقیم در این امور صرف نمود . 1:خرید بازیهای ایرانی توسط ناشرین از سازندگان.2:ساخت بازیهای ایرانی با همکاری ناشر و سازنده با سرمایه ناشر.3: تکثیر و توزیع بازیهای ایرانی( نشر محصولات ایرانی در سطح کشور.4:تبلیغات در زمینه بازیهای ایرانی و اسپانسر شدن.5:آموزش نیروی انسانی و کارشناسان لازمه .6:خرید و گسترش تکنولوژیهای لازم مانند موشن کپچر و موتور ها و ... پیشنهاد از ما تصمیم با شما مدیران فهیم.

دلسوخته

با عرض ادب خدمت جناب فروتن حضور مدیران لایق و صبوری همچون شما در راس هرم مدیریتی مربوط به بازی ها رایانه ای از موهبت ها میباشد . ما در ابتدا کار از شما انتظار تغییرات اساسی و ساختن سریع زیر ساخت ها را نداریم انتظار حمایت ها انچنانی را نداریم انتظار تصویب قوانین خیلی بزرگی نداریم ولی انتظار داریم در بنیاد بازی های رایانه ای که یک نهاد زیر مجموعه شخص شما می باشد تغییراتی هرچند کوچک مشاهده کنیم در اینجا هم دنبال تغییرات بزرگ نیستیم انتظار تغییر در بودجه نداریم فقط انتظار کمی تغییر در راستاء صیانت از حقوق تولید کنندگان داریم الان گروه هایی را داریم که در بنیاد کارد به استخوانشان رسیده و فقط درخواست رهایی و جدایی از بنیاد دارند که به واسطه قرارداد های غیر منصفانه این امر میسر نمیشود و باید بسوزند و بسازند در این رابطه واقعا ار شما انتظار اقدام عاجل داریم قبل از ان که به مرحله نابودی برسیم اقدام عاجل اقدام عاجل

برج شیشه اراک

برای من و تو، به نام شهرمان، برج شیشه وبسایتی برای اراکی ها با مطلبی تحت عنوان "تنها بازار دوطبقه ایران در اراک" به روز شدیم

دلسوخته

جناب فروتن عزیز مدتی است نه چندان طولانی که ما ( سازندگان بازی ) مشکلات و مصائبمان را حضوری یا نوشتاری به عرضتان رساندیم و شما هم صبورانه پای درد دل ما نشستید . ولی ما گفتیم به امید یاری و تغییر امید داریم که شما هم با کلام مرهمی بر زخم های ما بوده و با عملتان این زخم ها را التیام ببخشید تا این گروه زخمی ضعیف بتواند به اوج پرواز کند . از این پس سکوت پیشه نموده و چشم به راه کلام و اقدام شما می نشینیم فقط فراموش نکنیم چقدر زود دیر می شود

دلسوخته

آسمان چون جمع مشتاقان ، پریشان می کند درشگفتم من نمی پاشد ز هم دنیا چرا ؟ جناب فروتن بزرگوار مدتی است سکوت نموده ایم و به انتظار یاری نشستیم ولی ظاهرا جناب عالی روی خوش به بازی ساز ها نشان نمیدهید و ایشان را رهانموده اید کار ما را که ساختند و از ما که گذشت به فکر بقیه باشید چون تا کنون حتی در کلام از شما یاری ندیدم ، درخواست احقاق حق نیز ندارم پیروز باشید